UIX suunnittelu

Ohjelmisto ei tuota ilman käyttäjiä.
Jokaisen ohjelmistotalon tavoitteena pitää olla
käyttäjäystävällisten palveluiden tuottaminen.

Käyttöliittymäsuunnittelu eli User interface ja Käyttäjäkokemussuunnittelu eli user experience käsittää verkkosivustojen, -kauppojen ja applikaatioitten käyttäjäkokemuksen suunnittelu- sekä kehitysprojektit.

Laadukas käyttäjäkokemus
varmistaa sovelluksen suosion.

88% verkkokuluttajista ei todennäköisesti palaa sivustolle tai ohjelman pariin huonon kokemuksen jälkeen. Arvio palvelun uskottavuudesta perustuu 75% palvelun ulkoasuun.

Laadukas ja käyttäjää palveleva käyttöliittymä on ohjelmistotalon kilpailuvaltti,
sillä hyvin suunniteltu käyttöliittymä saa käyttäjän pysymyään palvelun parissa pitempään.

Ohjelmisto ei tuota ilman käyttäjiä.

Nykyaikainen yritys panostaa käyttäjäkokemukseen.

Digitaaliset asiakaskohtaamiset ovat nykyään yritysten suurimpia investointeja. Käyttäjille on vuosien saatossa muodostunut vakiokäytänteitä, jotka vaikuttavat palvelun käyttäjäkokemukseen. Ihmisten "pinna" lyhenee uhkaavasti ja enää kilpailussa ei riitä, että järjestelmä toimii. Sen pitää olla mukava käyttää, toimiva ja miellyttävän näköinen.

Panostamalla käyttäjäkokemukseen, panostat yrityksen kasvavaan liikevaihtoon.

Huono kokemus karkoittaa käyttäjän

%

Verkkopalvelun uskottavuus
perustuu ulkoasuun                           

%

Sivuston mobiiliversion on oltava
yhtä hyvä kuin tietokoneversion

%

Miten me palvelemme UI ja UX projekteissa?

UIX Suunnittelu

Verkkosivustojen, verkkokauppojen
sekä ohjelmistojen käyttöliittymä & käyttäjäkokemuksen kehitysprojektit tiiviissä kommunikaatiossa ja yhteistyössä asiakkaan kanssa.
tietokoneella ja mobiilissa.

90 € alv 0% / h

Tarkka työaika-arvio projektikohtaisesti
tarjouksen yhteydessä.


Katso projektiin valittavissa olevat palvelut alta

UIX Auditointi & Valmennus

UIX Auditointi & valmennus on kätevä
vaihtoehto silloin, kun sovelluksen ulkoasu tehdään joko talon sisäisesti, tai vakituisen palvelumuotoilijakumppanin kanssa, tai kun haluat kehittyä ohjelmistokehittäjänä tekemään parempaa käyttöliittymää.

Katso paketit tästä

Sovi tapaaminen ja jutellaan lisää. Se ei maksa mitään.

UIX Suunnittelu

- Asiakastapaamiset
- Projektikohtaisesti sovittavissa
olevat toimitettavat (Deliverables) kuten:

- Käyttäjäryhmän alkukartoitus
- Käyttäjäkysely
- Arvolupaus canvas
- Business model canvas
- Brändin ulkoasu
- Palvelupolku / Käyttäjäpolku
- Rautalankamalli (wireframe)
- Käyttöliittymä
- Klikattava prototyyppi
- Investor dekki 12 diaa
- MVP:n Käyttäjäkehitys
- Ominaisuuksien jatkokehitys
UI ja UX näkökulmalla.

UIX Auditointi & Valmennus

- Ratkaisun alkututkimus
- Tapaaminen ja kohtelias,
rakentava palaute ratkaisusta
- Muutosehdotukset
- Suora pikaviestiyhteys muutosten teon aikana
- Jälkipuinti toisessa tapaamisessa
& läpikäynti mitä tehtiin

250 € alv 0% / henkilö.
Lue lisää täältä

UIX Prosessimme on 4 vaiheinen.


Prosessimme jokaisessa vaiheessa pidämme huolen,  että kommunikointi meidän,
teknisen toteutuksen ja asiakkaamme välillä on avointa ja aktiivista.

Pidämme huolen siitä, että asiakkaamme saa oikeasti käyttäjäystävällisen ratkaisun.
Tämä tarkoittaa sitä, että me emme ole joojoo ihmisiä. Me kerromme asiakkaalle, mikäli toivottu ratkaisu ei palvele asiakkaamme tavoitetta ja ehdotamme tarpeen vaatiessa käyttäjäystävällistä ratkaisua.

1. Alkukartoitus ja toimitettavien sopiminen

Alkukartoituksessa käydään aina läpi yrityksen tärkeimmät tavoitteet ohjelmiston tai palvelun suhteen, kriittiset tiedot joita asiakas tarvitsee asiakasmatkallaan sekä muut onnistuneen projektin kannalta relevantit seikat kuten brändin yhtenäisyys.

2. Tutkimus, wireframe tai parannusehdotukset

Toisessa vaiheessa luomme yritykselle palvelun "rautalankamallin" eli rakennuspiirustukset, jonka perusteella kokonaisuuden ulkoasu tuotetaan.

3. Projektille sovittujen toimitettavien toteutus

Kun rautalankamalli on valmis, aloitetaan palvelun kokonaisuuden suunnittelu. Käyttöliittymässä tämä tarkoittaa visuaalisia leiskoja, jotka miellyttävät käyttäjän silmää ja myötäilevät yrityksen brändiä,
mutta parantavat käyttäjäkokemusta

4. Tekninen toteutus

Viimeisessä vaiheessa suunnitelma viedään toteutukseen ja asiat toteutetaan teknisesti. Teknisen toteutuksen jälkeen asiakas aloittaa seurannan jotta tiedetään, vaatiiko käyttäjäkokemus viilausta ja miten paljon kehitystyö tuottaa yritykselle.

Sovi tapaaminen ja jutellaan lisää. Se ei maksa mitään.

Portfolio

Tutustu muutamiin case esimerkkeihimme tästä.

Näin asiakkaamme kuvaavat yhteistyötämme.


  1. "Saamme nykyään enemmän varauksia verkkosivustomme kautta, kuin vanhan verkkosivuston ollessa verkossa. Tämä on mielestämme seurausta oikein jäsennellystä tiedosta sekä myyntiprosessin suunnittelusta. " - Mökkivuokrausta, Ylöjärvi
  2. "Otimme Veeran kanssa "tuumaamotunnin", jossa kävimme läpi erityisesti UI/UX -suunnitteluun liittyviä kysymyksiä, kontekstina startuppimme mobiilisovellus. Tunti oli erittäin antoisa ja minulle jäi monta hyvää vinkkiä mieleen etenkin UI-suunnitteluun liittyen. Ilmapiiri oli rento ja kannustava alan aloittelijallekin - suosittelen lämpimästi!" Antti Lähtevänoja - Invested
  3. "Olemme toteuttaneet Design VA:n kanssa useita projekteja vuosien aikana. Rohkeiden ja luovien ideoiden sparrailu on johtanut erinomaisiin lopputuloksiin. Yhteistyö on ollut joustavaa, ketterää ja proaktiivista."Tiia Perä - Bureau Real Estate Finland

Yrityksen yhteystiedot

Osoite

Kelatie 16 A2

Yrittäjä

Veera Anttila
Linkedin

S-posti

info@designva.fi

ÄLÄ JÄÄ KILPAILIJOISTASI JÄLKEEN.

Kehitä käyttäjäkokemustasi nyt ja menesty.
Sovi tapaaminen ja ryhdytään hommiin!

© Copyright 2019 Design V.A. - All Rights Reserved.